Podnikání v pohostinství posledních pár let není moc lákavé. Začalo to restrikcemi během covidu, kdy musely být zavřené všechny podniky – restaurace, hospody, cukrárny i kavárny. To samozřejmě znamenalo propad příjmů pro všechny zúčastněné. Mnoho lidí zkrachovalo a do gastro už se nikdy nevrátí. Krize je ale pryč a mnoho nových tváří si pohrává s myšlenkou že by si nějaký podnik zkusí otevřít. Ideální je mít vzdělání v oboru a nebo praxi, ale i kdyby to nebyl váš případ, a přesto sníte o podniku který by vám patřil, můžete to zkusit. Nikde není psáno, že zrovna vám to nevyjde.
Není gastro jako gastro
Nechcete se trápit v kuchyni a nebo nechcete mít klasickou restauraci s kuchyní? Pokud nechcete normálně vařit, ale zajímá vás spíš bar? Pokud si chcete otevřít bar, můžete ho pojmout různými způsoby. Před zahájením podnikání byste měli mít nějaký koncept, kterého je dobré se držet. Je potřeba mít alespoň nějakou představu o podniků, který chcete vést. Ideální je nesnažit se zavděčit všem a nenabízet co nejvíc drinků a pití, protože čím větší nabídku budete mít, tím větší je šance že nebudete stíhat.
Moderní bar můžete pojmout tak že bude třeba otevřený jen o víkendu jako přivýdělek a nebo budete nonstop od pátku do neděle. Můžete cílit na různé skupiny návštěvníků. Pokud chcete mít stálou klientelu, je ideální si udělat menší průzkum trhu a budete vědět na co se máte zaměřit. Mladí lidé ocení něco netradičního, a budou rádi když bude někde ve městě v nabídce i vodnice. Vodní dýmka je věc kterou nejspíš mnozí z vás znají ze zahraniční dovolené, a je populární třeba v Egyptě. I u nás ji najdete v e-shopech, kde si ji můžete koupit pro domácí použití, ale můžete ji nabídnout ve svém baru. Můžete provozovat shisha bar, který se rychle stane populární, protože ne v každém městě ho najdete.